tirsdag den 24. juli 2012

The end (24. juli)

Så kom datoen vi ikke ligefrem har set frem til - ikke fordi vi ikke vil tilbage til DK, men fordi det er ensbetydende med, at vores lille eventyr slutter, og hverdagen kommer tæt på igen. Og det kan måske være godt nok, for det er vel netop kontrasten, der gør oplevelsen stærk?

Vi sidder lige nu i et IC3 toget mod Skanderborg, og har været undervejs i godt 24 timer. Det er rigtig lang tid, og vi er da også ved at være godt møre, men humøret er OK, nok også fordi turen hjem, er foregået helt efter planen - dog mangler vi 2 stk. kuffetere, der stadig står i New York, og som vi skulle få på torsdag.

Vi nød den sidste dag i Wakiki, med en tur på stranden, og lidt is og indkøb af de sidste effekter. Så spiste vi aftensmad på den burgerbar, overfor hotellet hvor vi også spiste den første aften. Vi havde dagen forinden bestilt en taxa, hos hende, der kørte os til hotellet, da vi kunne få lidt rabat. Ved ikke om vi fik det, men vi kom af med omkring $35 for turen, hvilket var ok.

Check in gik fint, og udsigten til først at skulle slæbe kuffetere, godt 20 timer senere, var ret fedt. Vi har nemlig måtte købe en ekstra kuffert - helt efter planen, til vores indkøb :-) (det er det positive ved at de 2 ikke kom frem, for nu har vi mindre at slæbe på i toget)

De næste mange timer, er der ikke meget at berette om, fly på fly på fly med lidt ventetid, altsammen noget der blot skulle overståes. Vi havde endeligt sigtet på et tog kl. 8.35, selv om vi godt viste det ville blive tæt, og da de i New York sagde de kunne flyve turen ca. 30 minutter hurtigre end planlagt, var vi ret forfrysningsfulde. Men så var der lige pludselig lidt dårligt vejr i NY - turen til DK var en stor rysteoplevelse - og så var der det med vores kuffetere, der alt i alt betyder at vi nu kommer 1 1/2 time senere hjem - ikke noget at gøre ved det, men nu vil vi gerne i mål :-)

For at gøre lidt status, så har turen været helt fantastisk, og de godt 2900 kørte autocamper miles, de 1000 billeder, børnenes knap 600 billeder, videoklip og ikke mindst de mange indtryk og oplevelser vi sammen, og hver især har haft, understreger blot den korte konklusion - det var godt vi gjorde det, og er der andre der er i tvivl, så er det blot at få tvivlen ryddet af vejen, og få booket turen :-)

Der kommer helt sikkert til at gå noget tid med at bearbejde det hele, og mon ikke der løbende dukker små episoder op, vi kan grine af og mindes. Spurgte for sjov Mikkel i går om han kunne nævne de 5 sjovest ting fra turen, og det var naturligvis ret vanskeligt og vel endeligt også et urimeligt spørgsmål, for kan man selv ...? Der kom SeaWorld og Universal, Zion, San Diego og Hawaii ud af munden på den unge mand, men tættere komme vi det ikke, og helt fair :-)

Nu ser vi frem til godt et par uger inden det går løst i 0.B og 3.B, og inden arbejdet igen kalder.