onsdag den 20. juni 2012

Dag 1. i SF

Så er den 1 dag i SF gået - og den er gået godt, selv om det vel kun var 25% af os, der sov hele natten. Der skulle nemlig lige spilles lidt DS'ere osv, for det var, specielt for de mindste, lidt vanskeligt at finde ud af, at vi skulle sove. Men vi havde ikke fået meget søvn på flyet, så der var bestemt behov for en "morfar" ;-)

Så efter en omgang morgenmad på hotellet, tog vi afsted mod bymidten til fods. Målet var de gamle Cable Cars og en tur med dem ned til Fisherman's Wharf, for at opleve det.
Vi har købt nogle 3-dags pas til tog og busser ($21 pr. mand) så nu skal den have fuld gas de næste par dage.

Det var rigtig sjovt at køre til vandet i de gamle sporvogne, der er vedligeholdt godt, og noget af en turistattraktion, med op til 1 times ventetid ved endestationen downtown. Men togføreren giver den også som stand-up'er, så det er lidt af et show man indløser billet til - og ja, gaderne i SF er virkelig så stejlie som man ser i film, til stor morskab for os alle.

Ved vandet fik vi nogle gode timer til at gå med at opleve livet på Fisherman's Wharf. Som Anna sagde "det er jo ligesom i tivoli" for det er et sandt festfyrværkeri af turistbutikker, seafood restaranter og andet gøgl. Vi fandt blandt andet en butik, der solgte ting til personer, der er venstrehåndet - ret cool, når nu 3 ud af 4 i familien er på det "hold". De havde mange sjove ting, og vi fik købet et par gode kuglepenne.

Videre rundt ved vandet, så vi lidt på søløver, der hygger sig i solen - vejret har iøvrigt været fint, ca. 22 og sol, men en kold vind. Vi så lidt udover The Rock, som vi besøger i morgen, og tog nogle billeder af Golden Gate, blandt andet med et luftskib flyvende hen over - dagens quiz; hvad hedder den 007 film, som også har en scene med et luftskib og Golden Gate? ja det var en flot udsigt ;-)

Med sporvogn tilbage til midtbyen, var specielt de mindste klar til at komme retur til hotellet, hvor poolen trak en del i dem ;-) så det blev til et kig i et par butikker inden vi gik retur, for at Mikkel og Anna kunne plaske lidt i poolen og vi andre kunne hvile ben og arme lidt.

Her til aften har vi været i Chinatown, der dog var noget skuffende, hvad angår både oplevelser og mad. Om det var fordi vi var for trætte, er muligt, men det var ikke det store sus.

Anyway, så er dagen gået og specielt Mikkel var noget mast her til aften og gik i seng kl. 21.00, tæt forfulgt at Anna og hendes bamse ;-) Hun har dog været noget mere frist, hvilket nok skyldes at hun fik sovet noget mere på flyet i går.

Så alt i alt en god dag, der har været noget anderledes end en tur i Italien, men er nu sikker på at også de små, kan se værdien af dagen - Anna har da sagt at hun "elsker sommerferie ... i USA" Det gør vi andre da også indtil videre, og i morgen venter endnu en sjov dag, med udflugt og noget shopping - vi skal bla. have fat i noget mobiltelefoni, så det ser vi frem til.