torsdag den 21. juni 2012

The Rock - en fængslende oplevelse

Dagen idag bød igen på store oplevelser for store og små. Efter endnu et godt måltid morgenmad på hotellet, tog vi den lokale sporvogn til pier 33, hvorfra vi skulle sejle til Alcatraz. Vi havde hørt, at det skulle være koldt på øen, så vi var godt klædt på alle mand og havde ekstra trøjer med i tasken.

Vi gik ombord på færgen og sejlede rettidigt kl. 10.30 til øen og var glade for vores overtøj, da først vi kom ud på åbent hav. Det var dog ikke helt så slemt som ventet, så ekstratrøjerne blev i tasken. Turen på øen var fantastisk. Heidi har minder om en stor oplevelse der for 20 år siden og var spændt på om de mange forgangne år havde ændret på oplevelsen. Men selv her 20 år senere formår turen at fængsle sine gæster. Vi fik udleveret "audio tours" til både store og små. Godt nok var det på engelsk, men de mange lydeffekter er også en stor del af oplevelsen. Derfor lyttede børnene med og fik jævnligt en oversættelse af hvad der blev fortalt. Særligt Mikkel var helt opslugt af fortællingerne, lydene og stemningen.

Efter ca. 2,5 timer på øen sejlede vi tilbage og fandt en bagels cafe og fik frokost. Vi fik også langt om længe indkøbt vores pre- paid mobilabonnementer, så vi nu kan komme i kontakt med hinanden og omverdenen. Så det fejrede vi med at dele os. Heidi og Mikkel tog hjem til hotellet og Keld og Anna fortsatte til den nærliggende æblebutik hvor et meget vigtigt indkøb blev foretaget. Annas helt personlige hvide og lyserøde iPad! Det var STORT.

Så var det endelig tid til dagens dukkert i poolen, et bad til alle mand og lidt shopping inden aftensmaden. Under maden underholdt børnene med alle de historier de kunne huske om livet som fange i fængslet på Alcatraz. Traditionen tro kollapsede begge børn umiddelbart efter maden. Så vi lader nu op til vores sidste dag i SF, hvor vi har besluttet at tage en tur i de åbne touristbusser.